Over ons

Ontmoet het team en ontdek onze visie

Over ons

Ontmoet het team en ontdek onze visie

Voor mijzelf

Waarom Omega Beheer?

Heb jij geldzorgen? Wij helpen jou met je geldzaken en schulden!
Maar als het nodig is ook bij het nemen van zorg beslissingen.
Wij begrijpen jouw persoonlijke situatie en wij helpen waar jij dat het hardst nodig hebt. Helpen van mensen is ons vak, daar zijn wij sterk in!
De beste oplossing zoeken in jouw situatie, daar gaan wij voor.

Voor wie?

Lukt het jou niet om je inkomsten en uitgaven op orde te krijgen.
Dan ben je bij ons aan het goede adres.
Wij brengen orde en rust in jouw financiële situatie en helpen jou bij je geldzaken en schulden. Wil jij hulp bij het nemen van belangrijke beslissingen? Bijvoorbeeld op het gebied van wonen, verzorging, verpleging, behandeling of begeleiding? Dan kun je ook bij ons terecht.

Voor hulpverleners

Waarom Omega Beheer ?

Helpen van mensen is ons vak, daar zijn wij sterk in! De beste oplossing zoeken in de situatie van de cliënt, daar gaan wij voor. Wij helpen onze cliënten met financiële zaken, maar ook bij het nemen van zorg gerelateerde beslissingen. Wij begrijpen de persoonlijke situatie en wij bieden bescherming waar dat het hardst nodig is.  Onze diensten zijn: budgetbeheer, bewindvoering, mentorschap en curatele.

Omega Beheer is een financiële dienstverlener die inkomens en vermogens van personen beheert. Het bedrijf, dat in 1987 is opgericht, heeft vestigingen in Hoogeveen, Nunspeet en Deventer. Inmiddels werken er bij Omega Beheer zo’n vijftig mensen.

De werkwijze van Omega Beheer is zoveel mogelijk op maat gesneden. Als iemand een beroep op ons wil doen, wordt het eerste contact meestal gelegd via de betrokken maatschappelijk werker van een verpleeg- of verzorgingstehuis of van een zorginstelling. Eventueel volgt er een intakegesprek. Als vervolgens besloten wordt om met elkaar verder te gaan, wordt gezamenlijk de procedure van de aanvraag in gang gezet (zie werkwijze).

Onze organisatie heeft zo’n vijftig medewerkers. Iedere cliënt heeft daarbij zijn/haar eigen contactpersoon. De medewerker is verantwoordelijk voor het dossier. Bij afwezigheid van de contactpersoon is er altijd een collega die waarneemt. Wanneer er sprake is van curatele of mentorschap, is naast de financiële contactpersoon ook een zorgconsulent betrokken bij de klant. Verder zijn er nog een aantal medewerkers die zich bezighouden met algemene werkzaamheden en er zijn enkele medewerkers die de intake verzorgen.

De missie van Omega Beheer is er voor te zorgen dat alle financiële zaken van onze cliënten, dat zijn voornamelijk personen die door hun lichamelijke of geestelijke gezondheidssituatie dan wel verstandelijke beperking niet in staat zijn hierin zelf te voorzien, op verantwoorde, transparante en efficiënte wijze geregeld zijn. Door de vervulling van deze missie streven wij ernaar bij te dragen dat betrokkenen zo veel mogelijk op een normale wijze kunnen participeren in de samenleving.

  • Vormen wij een professionele organisatie met goed opgeleide en gemotiveerde medewerkers
  • Onderhouden wij goede contacten met onze cliënten en de hulp- en dienstverleners die in dit kader ondersteunend zijn
  • Wordt groot belang gehecht aan een continu proces van toetsing en het afleggen van verantwoording om de kwaliteit van de dienstverlening op peil te houden en waar nodig te verbeteren.

Cliënten beoordelen ons met een:

3.6
3.6/5

Ons team

Binnen Omega Beheer heeft elke cliënt zijn/haar eigen contactpersoon.
Deze medewerker is verantwoordelijk voor het dossier en bij afwezigheid is er een collega die waarneemt.
Wanneer er sprake is van curatele of mentorschap, is naast de financiële contactpersoon ook een zorgconsulent betrokken bij de klant.
Verder is er nog een aantal medewerkers dat zich bezighoudt met algemene werkzaamheden.
Enkele medewerkers houden zich speciaal bezig met aanmelding/intake.

Werkzaam bij Omega Beheer zijn:

Mevr. Ellen, H. van (Hannie)
h.vanellen@omega-beheer.nl
Werkzaam op ma t/m vr (m.u.v. do)

Mevr. Geertsema, R. (Ramona)
r.geertsema@omega-beheer.nl
Werkzaam op di t/m vr

Mevr. Hooijer, B. (Bertha)
b.hooijer@omega-beheer.nl
Werkzaam op ma, wo, do

Mevr. Schrotenboer, I. (Inge)
i.schrotenboer@omega-beheer.nl
Werkzaam op ma t/m vr (m.u.v. wo middag)

Mevr. Strijker, C. (Ciska)
c.strijker@omega-beheer.nl
Werkzaam op di en do

Mevr. Verweij, M. (Marchien)
m.verweij@omega-beheer.nl
Werkzaam op ma, wo, vr

Mevr. Weide, H. van (Henriëtte)
h.vanderweide@omega-beheer.nl
Werkzaam op ma, di en wo

Dhr. Brands, B. (Bernie)
0528-820459
b.brands@omega-beheer.nl
Locatie Midden / werkzaam op di t/m vr

Mevr. Dunnink, M. (Margriet)
0528-820451
m.dunnink@omega-beheer.nl
Locatie Midden / werkzaam op ma t/m do (m.u.v. di middag)

Mevr. Harmsen, J. (Jisca)
0528-820452
j.harmsen@omega-beheer.nl          
Locatie Midden / werkzaam op di t/m vr

Mevr. Hekker, L. (Linda)
0528-820416
l.hekker@omega-beheer.nl
Locatie Noord / werkzaam op ma, di, do(even weken) en vr

Dhr. Janssen, J. (Joël)
0528-820409
j.janssen@omega-beheer.nl
Locatie Noord / werkzaam op ma t/m vr (m.u.v. wo)

Dhr. Jongkind, I. (Iddo)
0528-820412
i.jongkind@omega-beheer.nl
Locatie Noord / werkzaam op ma t/m vr

Mevr. Jongkind, K. (Kirsty)
0528-820411
k.jongkind@omega-beheer.nl
Locatie Noord / werkzaam op ma t/m vr (m.u.v. di ochtend)

Mevr. Klomp, E. (Evelien)
0528-820430
e.klomp@omega-beheer.nl
Locatie Oost / werkzaam op ma t/m vr (m.u.v. wo)

Mevr. Marissen, E. (Esmée)
0528-820406
e.marissen@omega-beheer.nl
Locatie Noord / werkzaam op ma, di, do

Mevr. Martinus, E. (Ellen)
0528-820417
e.martinus@omega-beheer.nl
Locatie Noord / werkzaam op ma, di, do

Mevr. Mazenier, R. (Renate)
0528-820408
r.mazenier@omega-beheer.nl
Locatie Noord / werkzaam op di t/m vr (m.u.v. vr middag)

Dhr. Miske, K. (Kees)
0528-820432
k.miske@omega-beheer.nl
Locatie Oost / werkzaam op ma t/m vr (m.u.v. wo)

Mevr. Nijhuis, L. (Linda)
0528-820435
l.nijhuis@omega-beheer.nl
Locatie Oost / werkzaam op ma, di, do, vr ochtend

Mevr. Post, S. (Susan)
0528-820431
s.post@omega-beheer.nl
Locatie Oost / werkzaam op ma t/m vr (m.u.v. do)

Mevr. Rietman, T. (Toos)
0528-820434
t.rietman@omega-beheer.nl
Locatie Oost / werkzaam op ma t/m wo

Mevr. Schoonderwoert, M. (Mariska)
0528-820418
m.schoonderwoert@omega-beheer.nl
Locatie Noord / werkzaam op ma t/m vr (m.u.v. do) 

Mevr. Schouman, R. (Roos)
0528-820410
r.schouman@omega-beheer.nl
Locatie Noord / werkzaam op di, wo ochtend, do (in even weken), vr

Mevr. Schuinder, M. (Marian)
0528-820405
m.schuinder@omega-beheer.nl
Locatie Noord / werkzaam op ma t/m do

Dhr. Schutte, B. (Bernd)
0528-820407
b.schutte@omega-beheer.nl
Locatie Noord / werkzaam op ma t/m vr

Mevr. Snijder, A. (Anita)
0528-820403
a.snijder@omega-beheer.nl
Locatie Noord / werkzaam op di, wo, vr

Mevr. Tromp, J. (Jacomien)
0528-820455
j.tromp@omega-beheer.nl
Locatie Midden / werkzaam op ma t/m do

Mevr. Van der Veen, R. (Renske)
0528-820453
r.vanderveen@omega-beheer.nl 
Locatie Midden / werkzaam op ma, wo, vr 

Dhr. Wijnja, M. (Marius)
0528-820400
m.wijnja@omega-beheer.nl
Locatie Noord / werkzaam op ma t/m vr (m.u.v. wo middag)

Mevr. Strijker, C. (Ciska)
0528-820491
intake@omega-beheer.nl

Mevr. Schrotenboer, I. (Inge)
0528-820491
intake@omega-beheer.nl

Dhr. Bosch, D. (Douwe)
06 – 2492 5393
d.bosch@omega-beheer.nl
Werkzaam op di t/m vr

Mevr. Bronkhorst, A. (Anne)
06 – 3926 6556
a.bronkhorst@omega-beheer.nl
Werkzaam op ma t/m vr (m.u.v. wo)

Mevr. Dalhuisen, H. (Hanneke)
06-28612595
h.dalhuisen@omega-beheer.nl
Werkzaam op ma, wo en do

Mevr. Dijkstra, A. (Aleida)
06 –  5739 1340
a.dijkstra@omega-beheer.nl
Werkzaam op ma, di(ochtend), wo, do(ochtend), vr(ochtend)

Mevr. Rengelink, J. (José)
06 – 4264 1922
j.rengelink@omega-beheer.nl
Werkzaam op ma, wo, do(ochtend) en vr(ochtend)

Dhr. Schmidhamer, D. (David)
06 – 4114 2305
d.schmidhamer@omega-beheer.nl
Werkzaam op ma t/m vr(ochtend)

Mevr. Schuurman, J. (Joyce)
06 – 8213 0422
j.schuurman@omega-beheer.nl
Werkzaam op ma t/m do. 

Mevr. Wilting, H. (Hilde)
06 – 1846 9137
h.wilting@omega-beheer.nl
Werkzaam op ma, di en do (tot 14.00 uur)

Dhr. Zietsma, J. (Joël)
06 – 3486 0480
j.zietsma@omega-beheer.nl
Werkzaam op ma en wo t/m vr

Werken bij Omega Beheer

Op dit moment hebben wij 1 openstaande vacature. 

Wij bieden graag ruimte aan stagiaires

Elk nieuw schooljaar bieden wij graag ruimte aan een aantal stagiaires. Er is een aantal plaatsen voor mbo-leerlingen, maar ook hbo-studenten kunnen bij ons terecht. Het kan dan gaan om een stageplek op juridisch of sociaal vlak. Voor het lopende schooljaar hebben wij helaas geen plaats meer voor stagiaires. 

Bij interesse stuur je cv met motivatiebrief naar  vacature@omega-beheer.nl

Vacature Zorgconsulent/Mentor

Functieomschrijving
Als zorgconsulent behartig je de belangen rond de zorg van mensen die dit vanwege een verstandelijke beperking, psychiatrische problematiek of verslaving niet (meer) kunnen. Onze doelgroep bestaat uit volwassenen van alle leeftijden.

Je houdt contact met de diverse hulpverleners, familie en andere partners zoals de rechtbank. Met de cliënten en hun begeleiders heb je veel contact. Je bouwt een vertrouwensband met hen op. Je neemt voor en daar waar het kan mét de cliënten beslissingen over kwesties van verzorging, verpleging, behandeling en begeleiding.

Naast telefonisch en mailcontact woon je zorgplanbesprekingen bij en bezoek je de cliënt in ieder geval 2 keer per jaar.

Wat maakt het werk de moeite waard?
Je hebt een regiefunctie en neemt relevante beslissingen. Vanuit je wettelijke bevoegdheid behartig je immateriële belangen van je cliënten. Je helpt cliënten bij het verwoorden van hun wensen, je ondersteunt hen daar waar nodig, maar blijft ook reëel in wat er mogelijk is. Het is een functie waarbij je een helikopterview hebt op de cliënt en zijn/haar situatie. Je werkt binnen een professionele organisatie samen met een leuk team van zorgconsulenten, bewindvoerders en ondersteuners.

Hoe een dag van een zorgconsulent eruit kan zien:
Als professioneel mentor is geen dag hetzelfde!

Vandaag open ik mijn mail en lees dat Klaartje, een verstandelijk gehandicapte vrouw met forse psychiatrische problematiek, afgelopen nacht erg ziek is geworden. De arts is erbij gehaald. Ze vragen mij om te bellen zodra ik dit lees. Ik bel hen en vraag naar de laatste stand van zaken en vraag hen mij op de hoogte te houden als er ontwikkelingen zijn.

Vervolgens word ik door verschillende mensen gebeld. Anton heeft ruzie met zijn persoonlijk begeleider, omdat deze hem niet goed heeft begrepen. Linda belt omdat zij plotseling erg slecht hoort en mij wil vertellen, dat ze naar het ziekenhuis moet. Ik bel daarna nog even met haar begeleider, om te horen wat er nu aan de hand is. Een begeleider van de dagbesteding belt mij om te vertellen dat hij Harry meer verantwoordelijkheden wil geven, omdat hem dat goed doet. Dan belt een zorgverlener van een zorgboerderij, dat er een agressie incident is geweest met Martijn. Martijn woont al vanaf zijn 3e in instellingen. Als dit weer gebeurt, zal er een andere plek voor hem gezocht moeten worden. Ik wil dit graag voorkomen, want het ging net zo goed. We plannen een afspraak om het hier met elkaar over te hebben.

’s Middags ga ik naar het  zorgplanoverleg van Hans. Hans heeft een licht verstandelijke beperking. Hij is net verhuisd naar een nieuwe locatie. Hij wil er zelf ook graag bij zijn (wat niet gebruikelijk is in deze instelling) omdat hij zelf het beste kan vertellen hoe hij bejegend wil worden. Als mentor heb ik geregeld dat hij er bij kan zijn, zodat ze met elkaar een goede start kunnen maken.

Ik besluit mijn dag met een bezoek aan Mevr. van Daalen. Zij heeft een schizofrenie. Zij woont met een RM op zichzelf en ik kijk eens in de 8 weken hoe het met haar is. Ik informeer het FACT-team dat tevens betrokken is, over hoe het is gegaan.

Alle acties die wij doen zijn om het welzijn van onze cliënten te waarborgen. We kijken en denken met de betrokken professionals mee naar wat de juiste zorg of behandeling is en grijpen in als we zien, als dit mis dreigt gaat. We werken vanuit huis, maar weten elkaar als mentoren te vinden om even te overleggen. Daarnaast zien we elkaar eens in de maand voor overleg en intervisie.

Vanuit Omega Beheer krijg je de verantwoordelijkheid om zelf je agenda te beheren en je afspraken te maken. Dit alles maakt dat professioneel mentor zijn bij Omega Beheer een baan uit duizenden is!

NB: alle bovengenoemde namen zijn fictief.

Wat zijn de functie-eisen?
Om deze functie goed uit te kunnen oefenen, moet je veel in huis hebben. Allereerst ben je communicatief vaardig en weet je je stijl en dienstverlening goed af te stemmen op de behoeften van onze doelgroepen. Daarvoor is kennis van de diverse doelgroepen die wij helpen belangrijk. Het is nodig dat je stevig in je schoenen staat, je moet goed kunnen organiseren, structureren en veel en snel kunnen schakelen. Je kunt zelfstandig werken en stelt je tegelijk als teamlid samenwerkend op. Je vindt het aantrekkelijk om bij een organisatie te werken die mensgerichtheid en zakelijkheid combineert.

Welke competenties vragen we?
* Goede contactuele eigenschappen
* Daadkrachtig
* Integer
* Stressbestendig
* Zelf reflecterend vermogen
* Flexibel

Wij komen graag in contact met mensen die zich herkennen in dit profiel en bij voorkeur ervaring hebben met onze doelgroep(en). Vanzelfsprekend heb je een relevant Hbo-diploma zoals MWD. Het Hbo-diploma is een vereiste.

Het betreft een aanstelling bij voorkeur vanaf 1 september a.s. (of eerder indien mogelijk) voor 1 jaar met uitzicht op verlenging en uiteindelijk een vast dienstverband.

Je bent woonachtig tussen de lijn Amersfoort <> Apeldoorn, aangezien je cliënten voor het merendeel woonachtig zijn in deze regio. Daarnaast heb je rijbewijs B en beschikking over een eigen auto.

De functie is voor minimaal 28 uur per week tot maximaal 36 uur per week.

Ben je geïnteresseerd in deze vacature en functie? Dan ontvangen wij graag jouw motivatiebrief en cv per e-mail vacature@omega-beheer.nl voor 1 juli 2022.

Voor meer informatie kan je contact opnemen met de heer Iddo Jongkind op 0528 – 820 412 of via de mail.